7e juni - Antalya, here I come... dag 1 för Oliver

Jag akte inte ner till Turkiet med grabbarna. Mitt sena beslut om att utforska Turkiet gjorde biljetten svindyr, vilket ınnebar att jag for ner en dag senare. Mer spannande för Oliver.

Det var apollos charterresa pa tre och en halv timme, sedan taxi till 'Old town', full av pensionat till laga priser. En enögd gammal turkisk man tog mig till pensionatet han jobbade for. Han pratade bra engelska och under den en kvart langa promenaden bjöd han mig pa bröd fran ett bageri och pratade fotboll. Det var mycket trevligt att samatala med mannen men jag tackade nej till hans stalle. För dyrt for mig. Men jag befann mig pa ratt stalle och hittade snabbt nagot billigt och bra. Jag tog in bagaget pa rummet och smaskade i mig nyinköpt Baklava. Jag var tvungen att övernatta eftersom bussarna till çirali hade slutat ga för dagen. David och Sebastian hade följt sin resplanering och för mig var det bara att komma ikapp.

Det som i första hand lockat mig till Erkan Pansiyon var en engelsktalande kvinna som fikade utanför. Jag fragade om bussar till Otogar (bussterminalen) för att latt komma dit följande morgon. Sen var det fotboll! Portugal besegrade Turkiet med 2-0, turkarna runtomkring: missnöjda. Jag hann bara ta en promenad till hamnen innan det skulle bli laggdags. Trots att det var mörkt fanns det stralkastare som lyste upp det genomskinligt turkosa vattnet.

Klockan var stalld pa halvsju. Jag hade bestamt mig. Jag skulle traffa grabbsen sa fort som möjligt.

// Oliver

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0