Collision

Hej bloggen

Nu mätt, sitter och spanar in de oändliga antalet mopedister som befolkar den lilla staden Kuta där vi befinner oss.

Kuta ligger på västkusten i södra delen nära Denpasar. Vi är alltså på Bali :)

Det är varmt, men inte lika varmt som det var på fygplatsen i Qatar, där var det varmt. Och fuktigt. Här är det fuktigt men vi har aircondition. Så vi overlever. Precis som vi överlevde flygresan hit. Men det var på håret.

Min dag började såklart hemma. Men det roligaste var såklart när Oliver joinade in i partyt. Därav namnet Collision, för att anknyta till ett tidigare inlägg i denna blogg!

Det tråkigaste var när vi skulle checka+in vårt bagage två minuter senare.

"För att få visum på Bali måste ni kunna visa upp utresebiljetter från landet".  "Här...nu...innan ni får checka-in ert bagage...innan ni far gå ombord. HÄR NU"

--Bittra Qatar-värdinnor på Arlanda.

 

35 minuter tills att vi ska borda planet.

 

Chill baby brother!

 

”Vi kommer att fixa det här, det löser sig alltid.”

-- Oliver

 

Jag var mest arg på mig själv som uppenbarligen inte hade förberett mig lika mycket som jag trott.

 

30 minuter tills att vi ska borda planet. Vi är utspridda på Arlanda. Jag står vid en betaldator och - hittar- lämpligt flyg från Bali till Kuala Lumpor. Den 20 september var det billigt. Tre personer.  2 400 000 Indonesiska rupier.

 

25 minuter tills att vi ska borda planet. 2,4 miljoner blir i valutaomvandlaren plötsligt 1 400 Svenska kronor och det svider inte lika mycket i min elektroniska plånbok.

 

30-20 minuter tills vi ska borda planet. Oliver och Anton letar efter någonstans att skriva ut biljetterna. [email protected]

 

Anton hittar en dator och får per telefon mina inloggningsuppgifter till mina mail sa att han kan öppna bokningsbekräftelsen och skriva ut biljetterna.

 

20 minuter tills att vi ska borda planet. Jag och Oliver har transporterat vårat bagage tillbaka till incheckningen.

”Ni behöver inte skriva ut biljetterna, det räcker med att vi ser bokningsbekräftelsen.”

 

”Anton, kom hit, du behöver inte skriva ut biljetterna!”

 

Synd bara att Qatars datorer inte kan öppna pdf-dokument.

 

Hanna Sköld dyker plötsligt upp från ingenstans. Vår skyddsängel? Hon ska dock inte till samma ö som vi hoppades på att få åka till.

 

15 minuter tills att vi ska borda planet.

 

”Vi kommer inte komma med” Så kom vi med :p:Pp:P:ppp:ppp

 

Qatar-tjejerna börjar jiddra. ”Vi kommer få böter, bla bla bla.”

 

Med löftet om att vi under de sju mellanlandningstimmarna skulle hitta en skrivare och skriva ut biljetterna i Qatar, fick vi tillåtelse att lämna vårt kära hemland. Vi var plotsligt riktiga brottslingar, och skitungar ur Qatar-ögon.

 

You know why?

CAUSE I’M A CRIMINAL ! ! ! ! !

 

5 minuter tills att vi ska borda planet. Vi kutar, till Kuta skulle det visa sig.

 

:)

 

--Sebastian

 

 




Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag var pyttelite orolig att ni inte skulle hinna, jag såg er älga förbi när jag stod och checkade in. Skönt att det gick bra! Take care grabs!

2010-09-03 @ 13:35:42
URL: http://igntioon.blogg.se/
Postat av: Johan

'Cause I am a criminal hahaha ;D Classic seb.

2010-09-04 @ 13:43:39
Postat av: Johan

"You know why?

CAUSE I’M A CRIMINAL ! ! ! ! !"



Hahaha, classic seb :)

2010-09-04 @ 13:44:29
Postat av: Manuela

Hahahahaha!!!

Hoppas ni får det underbart!

2010-09-05 @ 10:59:47
Postat av: David

Asså jag kan bara tänka mig sebastians panik, olivers störande lugn och anton som växlar mellan de båda, fan va jag hade velat vara där

2010-09-05 @ 19:42:08
Postat av: seb

det hade halt klart vart najs att se din reaktion i stunden dave!

peace!

2010-09-06 @ 11:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0